حمید

بسم رب الشهدا و الصدیقین
....

پیوندها

نماز جمعه 28خرداد کرج

جمعه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۴۶ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم
روزه داری در روزهای گرم و بلند سخت است، با این حال جمعیت آدم هایی که امروز به نماز جمعه آمده بودند دوبرابر جمعیت سایر ماه های سال بود و آدم ها در گرما در حیات مصلی نشسته بودند و بسیار هم آرام و راضی بودند.  بخش هایی از نماز جمعه رو از نگاه یک مخاطب معمولیِ حاضر در نماز جمعه و نه به شکل حرفه ای در ذیل آورده ام؛

.........
  • در نمازجمعه ی امروز کرج اول خطبه هایی از نهج البلاغه خوانده شد از جمله خطبه ی 175. این خطبه راجع به قران است:
-         اشاره شد به این موضوع که همه ی مبانی علمی در دست ماست اما مادستمان را گرفته ایم به سمت دیگران و داریم کورمال کورمال در تاریکی راه میرویم. 

-         اشاره شد به این که مشکلات اخلاقی مسائل اصلی ماست، دروغ، تهمت، پشت هم اندازی و دلیلش هم ارتباط کم با قران  است.

-         اشاره شد به اینکه قران چراغ است. راه را نشان می دهد. باید جلو باشد و اگر پشت سر باشد سایه ی ما بزرگ دیده می شود. هر چه فاصله از چراغی که پشت سر است بیشتر باشد، سایه بزرگ تر می شود و خود­بزرگ بین تر می شویم.

  • قبل از سلام به ائمه نکته ای ذکر شد و آن اینکه تا زمانی که نام حضرت قائم نیامده بلند نشوید. باید وقتی نام حضرت قائم می آید یک مرتبه قیامی صورت گیرد، اگر زودتر از آوردن نام قائم آل محمد بلند شوید آن غرضی که بایست حاصل نمی شود.
  • سلام بر ائمه
  • اشاره ای به موضوع ربا و بیم پیامبر از ربا در امتش.
  • نیمه ی رمضان سالروز ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام است، لذا یک بررسی ای صورت گرفت که چه چیزی باعث صلح شده است. باید این مسئله درست بررسی شود تا معلوم شود که آیا شرایط الان شرایط صلح است یا خیر.
-         سپاه معاویه یکدست بود اما سپاه حضرت یکدست نبود؛

-          سپاه امام، 4 خلیفه ی دیگر هم دیده بود و آنها جرأت کشتن 3 خلیفه از 4 خلیفه ی قبلی را داشته اند.

-         سپاه امام، در زمان های حساس طبق سلیقه ی خود عمل می کردند.

-         عده ی کمی از سپاه امام، ثابت قدم بوده اند. باقی، ویژگی های دیگری داشتند مثلا عده ای نه به معاویه ملحق شدند و نه به سپاه حضرت و ...

-         خوارج و آنها که حضرت علی علیه السلام را به شهادت رسانده بودند شده بودند جزء نزدیکان. اینها در سپاه شایعه پراکنی و دو ­به­ هم­ زنی می کردند.

-         شامیان جنگ روانی راه انداخته بودند که بسیار قوی هستند.

-         عده ای شیعه ی خالص بودند اما عده ای در لاک عافیت طلبی رفته بودند و شرایط فعلی را پذیرفته بودند. وقتی معاویه پیشنهادش را به حضرت امام داد، حضرت به مردم فرمودند که پیشنهادی به ما رسیده است که نه عزت در آن است و نه انصاف، مخالفت کنم و یا درخواست  را اجرا کنم؟. مردم صداشان از هر طرف بلند شد که ما زندگی دنیا را می خواهیم.
مردم ما شبیه مردم امام حسن علیه السلام هستند؟ اینجا اگر دشمن زیاد فشار بیاورد، حادثه ی کربلا رخ خواهد داد.
  • به مبارزه با مواد مخدر و بیشتر در معرض بودن استان ما به خاطر مسائل خاصی که دارد اشاراتی شد.
  • در لابلای صحبت ها اشاراتی به جلسه ی 9 رمضان مقام معظم رهبری با دولتیان شد؛
 ...عده ای نسبت به برجام در هر دو طرف مبالغه می کنند...
...آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی دشمن اند و این توهم است که عده ای رابطه با آمریکا را حل همه مسائل می دانند...
و اشاره شد به اینکه رئیس جمهوری در همان جلسه حدود یک ساعت از اقتصاد گفتند اما یک کلمه از فرهنگ و کار فرهنگی نگفتند. اینجاست که رهبری می فرماید ولنگاری فرهنگی در جامعه به وجود آمده است. اگر مسئول بی تفاوت باشد ولنگاری رخ می دهد.
  • امر به معروف و نهی از منکر برای همه است. این که گروهی تشکیل شوند و امر به معروف و نهی از منکر بکنند خوب است اما این باید همگانی باشد. منکر فقط بی حجابی نیست. رئیسی که به کارش دیر می آید هم منکر است، کم کاری هم منکر است، بدزبانی هم منکر است...
  • اشاره ای به مسکن مهر و فرافکنی ریاست آن هم شد و وقت نشد که مطالبی که راجع به فضای مجازی آماده شده بود گفته شود.
....


  • ۹۵/۰۳/۲۸
  • اینجانب