حمید

بسم رب الشهدا و الصدیقین
....

پیوندها

نمازجمعه 12شهریور کرج

سه شنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۵، ۰۲:۱۲ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم
این وبلاگ رو برای پرورش متن نویسی و با غرض حمد ایجاد کرده بودم اما الان تبدیل شده به محلی که فقط درش خطبه های نمازجمعه های کرج به صورت خلاصه و تیتر وار گذاشته میشه. نمیدونم چرا این اینجوری شده. من همچین افقی برا این وبلاگ نداشتم.
نمازجمعه اتفاق خوشایندیه. متاسفانه، قبلا نمازجمعه نمیرفتم چون حوصلم سر میرفت اما از وقتی شروع کردم به نمازجمعه رفتن میبینم که اتفاق جالبیه. خصوص اینکه من با خودم دفتر و خودکار میبرم و مطالب رو دسته بندی میکنم. مطالبی که در نمازجمعه مطرح میشه خیلی مختلفه برای همین طبیعیه که آدمها سررشته ی مطالب رو از دست بدند و حوصلشون سر بره اما وقتی آدم یادداشت برمیداره دیگه اذیت نمیشه و سررشته رو گم نمیکنه. من یه آدم معمولی هستم و هدف خاصی از به اشتراک گذاری مطالب نمازجمعه در وبلاگم ندارم.
نمازجمعه 12شهریور 1395
  • مطالبی از نهج البلاغه:
-وابستگی عاطفی مانع از رشد و ترقی ما می شود. انسان اگر بداند از دنیا باید عبور کرد مبتلای به آرزوهای طولانی نمی شود.
-بعضی کارها مرگ فُجعه را در پی دارد، دنیا محل عمل و عکس العمل است.
-در نهج البلاغه در اوقات نماز تاکید شده است. خطبه ی 52
-اعمال عبادی ما باید همراه با امام زمانمان باشد. خواب با یقین بهتر از نماز و قران با شک و تردید است.
-حضرت امیر در یکی از جنگ ها دائم وضعیت خورشید را بررسی میکردند که فردی به ایشان متعرض شد که در زمان جنگ چه وقت این کار است و ایشان فرمودند که ما نمی جنگیم مگر برای نماز.
-مستحباتی که به واجب لطمه می زند هر چقدر هم مهم باشد باید آن را رها کرد.
-شب زنده داری صفا و حالی دارد که خود امیر هم در یکی از خطبه هایشان این را مطرح کردند. ایشان خودشان شب نوزدهم در حال خواندن نماز شب  شمشیر خوردند و در شب بیست و یکم سفارش به صلات داشتند و به شهادت رسیدند.
-اساس لغزش ها به حب جاه و دنیا طلبی بر می گردد.
  • مناسبت ها:
-شهادت حضرت امام جواد علیه السلام؛
ایشان در چند جبهه ی سیاسی، اعتقادی و علمی بودند. ترجمه ی فلسفه ی یونانی در آن زمان به آن منطقه رسیده بود و فرقه های متعدد وجود داشت لذا امام باید در جبهه ی اعتقادی فعالیت میکردند. از سویی ایشان به مدینه تبعید شده بودند و در جبهه ی سیاسی فعالیت می کردند. و از طرفی کم سن بودند و می بایست برای اثبات خود-در مجامع علمی حضور میافتند. تقویت وکلا(نمایندگان) و ارسال آنها به مناطق مختلف از فعالیت های ایشان بود. سه روز بدن آقا در پشت بام منزل ماند اما طبق نقل پرندگان بالای سر امام سایه ایجاد کردند تا بدن آسیب نبیند.
بدن حسین هم سه روز روی زمین ماند اما آنها روی آن اسب دواندند.

-اشاره ای به مشکلات ازوداج از جمله ریخت و پاش ها، کفو بودن، مهریه، ثبات شخصیتی و ترسو نبودن طرفین.

-عده ای کم کاری عمدی دارند و حرف نمیزنند، اما الحمدالله جوانان پرشور آماده اند تا از انقلاب دفاع کنند. 
در داخل کشور وحدت و استحکامی که بین نیروهای حزب الهی هست خواب عده ای را پریشان میکند. دین به ما اجازه نمیدهد که ذلّت بپذیریم. از زمانی که نظام جمهوری اسلامی روی کار آمد تهدید های نظامی هم آمد.آنها تا جایی که توانسته اند تهدید های خود را عملی کرده اند-آنچه که نتوانسته اند هم عملی نکرده اند- حال عده ای می گویند: "ما آمدیدم، تهدید نظامی را برداشتیم!" 

  • ۹۵/۰۶/۱۶
  • اینجانب