حمید

بسم رب الشهدا و الصدیقین
....

پیوندها

نماز جمعه 26 شهریور کرج

جمعه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۵، ۰۶:۳۱ ب.ظ

بسم الله الرّحمن الرّحیم

ابتدای ورود یه مصلی، یک سالن موقت با حدود شاید 20  غرفه لوازم تحریر ایرانی اسلامی گذاشته اند که همه اجناسش ایرانی است. به منظور حمایت از کالای ایرانی.

مختصری از خطبه های نماز جمعه 26 شهریور کرج
  • نکاتی راجع به پرخوری و کم خوری. پرخوری زمینه ی طغیان می شود. رقت قلب انسان را کم میکند چنانچه انسان نسبت به اطراف بی تفاوت می شود و حتی اصلا نمیفهمد که چه می گذرد.
  • نکاتی راجع به عزت. خداوند اختیار مومنان را به خود مومنان داده است اما ذلّت را اجازه نداده است. چگونه انسان خود را ذلیل می کند؟ به کاری دست می زند که سرانجام به معذرت خواهی می افتد. تاجایی که می کنید کاری نکیند که به معذرت افتید. البته یک وقت انسان برنامه و طرح ریزی می کند اما کار درست انجام نمی شود اینجا معذرت خواهی اشکالی ندارد اما حضرت امیرالمومنین علیه السلام هرگز ای کاش نگفته اند. ای کاش آنجا نمی رفتم. ای کاش آن چیز را نمی گفتم. مثلا انسان نباید هرچیزی که به گوشش رسید را بگوید. انسان باید خود را در مغناطیس عزت خداوند قرار دهد و نباید کمی عده و امثال آن را مانعی برای عزت دانست.
  • سوره ی مبارکه ی عصر و سلام بر ائمه
  • لا تجتمع الفطنه و البطنهًْ؛ زیرکی و تیز هوشی با­پرخوری جمع نمی‌شوند.
ضمن اینکه پرخوری قساوت قلب می آورد و اشتها زاست و تفکر و عبادت را مورد ضرر قرار می دهد. پر خوری سِیر معنوی را هم از آدم می گیرد ما که نیامده ایم در این چند سال از عمرمان در دنیا فقط در مسیر آشپزخانه به جای دیگر باشیم. قلب مانند زمین کشاورزی است، اگر آبرسانی را به زمین کشاورزی زیاد کنید زمین را می میرانید.
  • مناسبت ها:
  • 15 ذی حجه سالروز میلاد امام هادی علیه السلام است:
 ایشان از هر فرصتی برای زیر سوال بردن مشروعیت حاکمان عباسی استفاده می کردند. 
ایشان در هر فرصتی چهره ی علما و حکمای درباری را افشا می کردند. 
ایشان در بین درباریان نفوذ عاطفی داشتند که بُقاع نام یکی از این درباریان است.
 از مهمترین آثار امام هادی علیه السلام زیارت جامعه کبیره است که یک دوره امام شناسی در حد اعلی است. فهم خود این زیارت کار سخت و مشکلی است. این زیارت خیلی عمیق و دقیق است.
  • 18 ذی حجه روز غدیر است. امامت و ولایت عامل وحدت بین جوامع مختلف است که دشمن جوری عمل کرد که به عامل تفرقه تبدیل بشود. باید روی گسترش خطبه ی غدیر کار فرهنگی بشود. در جوامع روایی ما هیچ روایتی به این قوت نیست. روزه ی عید غدیر مستحب است و غذا دادن به مومن استحبابش از روزه هم بیشتر است.
  • 31 شهریور آغاز جنگ تحمیلی. می خواستند یک هفته تهران را فتح کنند اما 30 روز در خرمشهر ماندند. 30 روز در خرمشهر و در حالیکه رزمندگان بدون هیچ وسیله ی دفاعی 30 روز تحمل کردند. این روحیه، روحیه ای است که باید به آن پرداخته بشود. روحیه ی مقاومت جنگ، گنج است. عزت امروز به واسطه ی خون شهداست. بحث برجام بحث اقتصادی و تحریم اقتصادی بود، آن را عوض نکنید! الان دور ما، اطراف ما، آتش است و ما در گلستان ابراهیم وار به سر می بریم، آنگاه عده ای امنیت ما را با حرف هایشان مورد تهدید قرار می دهند! با برجام سایه ی تهدید از سر ما کوتاه نشد بلکه این روحیه ی مقاومت است که آنها از آن می ترسند و تا حال هرکار که بتوانند بر ضد ما انجام داده اند اگر انجام نداده اند چون نتوانسته اند.
  • تبریک سال جدید تحصیلی. ان شاالله که سالی پر از تحرک علمی باشد.
  • اهمیت آمار.
  • وظیفه ی این جایگاه نصیحت است و همه ی مردم نسبت به هم وظیفه ی نصیحت دارند. فرهنگ مهم است آنگاه عده ای می گویند ما کاری به بهشت و جهنم مردم نداریم! آنگاه شما در دستگاه فرهنگی اویی را که با انقلاب و اسلام دشمنی دارد را تشویق کرده اید. در اقتصاد مقاومتی گفته اید باید مدیر از بیرون بیاوریم. آنیکی میگوید جوانان ما فقط توان پخت آبگوشت بزباش را دارند! شما آمریکا را کدخدا می دانید و می گویید باید با کدخدا تعامل داشت! نصیحت های ما بحث های حزبی نیست(نقل به مضمون)ما پیرو رهبری هستیم که فرموده اند در بیان حقیقت، حقایق را می گویم و از گفتن حقایق خسته نخواهم شد.

  • ۹۵/۰۶/۲۶
  • اینجانب