حمید

بسم رب الشهدا و الصدیقین
....

پیوندها

نماز جمعه 9 مهر 95

جمعه, ۹ مهر ۱۳۹۵، ۰۵:۰۶ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم
نمازجمعه 9 مهر 95
  • پیروی نکردن از هوای نفس مهمترین عاملی است که باعث تقویت تقوا در انسان می شود.
در روایتی یک پرسش و پاسخ فردی با امامش آمده است به این شکل:
راه شناخت حق چیست؟ شناختن نفس.
راه پیروی و متابعت از حق چیست؟ مخالفت کردن با خواسته های نفس.
راه بدست آوردن رضایت حق چیست؟ دشمن داشتن و بدبینی به نفس.
راه اطاعت از حق چیست؟ دوری کردن از خواسته های نفس.
راه نزدیک شدن به حق چیست؟ فاصله گرفتن و دور شدن از نفس.
راه آَشنایی و مانوس بودن با حق چیست؟ ترس از نفس.
راه رسیدن به همه ی اینهایی که مطرح شد چیست؟ استمداد و یاری خواستن از خدا برای سرکوبی نفس.
  • مبانی انقلاب اسلامی ما از قران و عترت و سیره ی رسول گرفته شده است. هدف از بعثت دو چیز است. اُعبُدُوا اللهَ وَ اجتَنِبُوا الطّاغوت. انقلاب برای ریشه کن کردن طاغوت بود. ریشه ی انقلاب در قران است. قران کتاب انقلاب است..خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهد تا آنکه آنها خود اقدام کنند و تغییر دهند. تغییر باید خواست واقعی مردم باشد. حرکت، مقدمات و موخره می خواهد که مردم آن را ایجاد می کنند. این سنت خداوند، حرکت آفرین است و ایجاد هیجان و حرکت در مردم می کند تا مردم قیام کنند. باید نسبت به حال همدیگر بی تفاوت نبود. آیه ی شریفه می فرماید: "از عذابی بترسید که فقط ستمکاران شما را نمیگیرد. بدانید خدا سخت کیفر می کند."این آیه شریفه علاوه بر هشدار، تشویق به حرکت هم می کند. همین هشیار، عامل قیام می شود. باید یک حرکتی کرد. همین نهی از منکر ریشه ی قیام می شود. خداوند مردم را به خاطر گناه جمعی خاص عذاب نمی کند مگر آنکه آن زشتی در میانشان آشکار شود و مردم قادر به اصلاح و جلوگیری باشند اما اقدامی نکنند. آن گاه خداوند به خاطر این گروه اندک همه را عذاب می کند. عذاب هر زمان مناسب با همان زمان است. الان شاید عذاب هایی مثل ریزش سنگ و عالیها سافلها نشود اما اتفاقات خاصی رخ میدهد که طبیعی نیست. معلوم است اینها طبیعی نیست. الان در همین کشور در بعضی نقاط توسط بعضی از همین دستگاه ها سعی هایی دارد می شود که از بعضی گناهان قبح زدایی شود. خداوند با کسی عقد اخوت نبسته است. خداوند دینش را می گیرد می دهد دست دیگری.  می خواهند "قم" را آلوده کنند. این قابل تحمل نیست! حرکت های مرموزی در سایه بعضی دستگاه ها شروع شده که قبح زدایی کنند. به عنوان نصیحت، خیرخواهی تقاضا میکنیم، نگذارید غیرت دینی مردم نسبت به مسائلی که حساسیت دارند به حرکت افتد. ارزش های دینی، ارزش های اسلامی را پاسداری کنند همه. 
  • قرائت سوره ی مبارکه ی عصر و سلام بر ائمه
  • اهل تقوا وظیفه شناس هستند. در مسائل اجتماعی شرکت می کنند. امر به معروف و نهی از منکر بسیار مهم است. خدا را خدا را در نظر داشته باشید در جهاد با مال و جان. اگر امر به معروف و نهی از منکر را ترک کنید بدکاران بر شما مسلط می شوند آنگاه دعا می کنید و دعاتان پذیرفته نمی شود. امر به معروف و نهی از منکر همه شئون را در برمیگرد و بسترساز است. این وظیفه ی همگانی است و فقط حجاب را شامل نمی شود. امروز اسراف بی رویه ی منابع همگانی یکی از بزرگ ترین منکرات است. خصوصا برای جامعه ای مثل جامعه ی ما که با بحران آب روبروست.. کم کاری، رشوه، حقوق نجومی،  استفاده شخصی از بیت المال، سپردن کار به افراد کم صلاحیت، ترجیح منافع خود و حزب خود و گروه خود بر دیگران، پخش شایعه، بردن آبروی مومن، آزاد بودن زندانی ای که باید در زندان باشد اما به بهانه های مختلف بیرون از زندان است، این ها همه از مصادیق منکر است و حفظ حکومت امر به معروف است و از همه مهمتر. حضرت می فرمایند انسان هایی که امر به معروف و نهی از منکر ندارند انسان های مرده ای هستند که ایستاده اند. اگر قدرت جلوگیری از شر نبود، تشویق به خوبی که میشود کرد. الان کارهایی به شکل صوری شاید دارد انجام می شود اما خروجی ای دیده نمی شود. الان کرج برای ستاد امر به معروف و نهی از منکر یک محل هم ندارد. طرح اجاره ی یکساله یک محل برای ستاد در شورای شهر رای نیاورد. مطبوعات استان به این مسئله بپردازید. از مسئولان بپرسند و مسئولان بیان کنند که در حیطه ی وظایف خود چه کار کرده اند. ما از اباعبدالله درس هایی گرفتیم که از دشمن نترسیم و زیر بار ظلم نرویم. دشمن می خواهد اسلام نباشد. کار نباشد. رشد علمی و فناوری نباشد. امنیت و عزت نباشد. رونق امور اقتصادی نباشد. حسین به ما می آموزد که در برابر آن بایستید و فقط از خدا بترسید که پیروزی با شماست. ما با آموزه های حسینی است که تا حال در برابر استکبار جهانی خصوصا آمریکا ایستاده ایم. می خواهند استکبار ستیزی را از ما بگیرند. درس امام حسین علیه السلام به ما این است که اگر شما را مخیر به عزت و ذلت کردند هرگز زیر بار ذلت نروید. این درس ها در هیئات و مساجد آموزش داده می شود لذا اینها دارند روی همین جلسات کار میکنند. و دارند نتیجه ی بی تفاوتی را در انسان ها ایجاد می کند. سکولاریسم و بی تفاوتی نتیجه ی بعضی از این جلسات است. 10 شب فردی در مجلسی رفته و بعد از 10 شب رابطه اش با دین و شریعت خراب شده است. در همین جلسات ببینید یک کلمه راجع به کشتار مسلمانان مطرح می کنند؟ قمه زنی و خرافه را مطرح میکنند اما دفاع از حریم اهل بیت را مطرح نمیکنند. از عَلَم استفاده نکنید. در هیئاتتان از پرچم استفاده بسیار بکنید اما ریشه ی عَلَم معلوم نیست کجاست. در روایات هم آمده از پرچم استفاده کنید. مثلا در یک دسته 30 نفر برچم بدست داشته باشند ...از هر نوع بدعت جلوگیری کنید. روضه سربسته باید خوانده شود به جز روز عاشورا، روضه ی آشکار نخوانید. راه بندان و صدای مزاحم نداشته باشید. 
  • این هفته، هفته ی نیروی انتظامی است. این کار در استان البرز کاری سخت است و پیچیدگی های خاص خود را دارد. مسائل و آسیب های متعددی را در برمیگیرد.
  • این هفته حضور فرمانده کل قوا در جمع دانش آموختگی ارتش را داشتیم. حضرت ایشان روز دوشنبه بعد از درس، از فتنه ای که زمینه هایش میرفت که فراهم شود مطالبی گفتند. دشمن قصد چند دستگی بین نیروهای انقلاب را دارد، ابدا نباید بتواند این کار را کند و از نتیجه اش استفاده کند. باید بصیرت داشته باشیم. عرصه ی انتخابات، عرصه ای است که آنها می خواهند از آن استفاده کنند. بصیرت افراد در موضع گیری ها و اعلام نظرات آنها مشخص می شود.

  • ۹۵/۰۷/۰۹
  • اینجانب