حمید

بسم رب الشهدا و الصدیقین
....

پیوندها

نمازجمعه 22 مرداد کرج

جمعه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۵، ۰۴:۲۳ ب.ظ

بسم الله الرّحمن الرّحیم

یک جزوه برداری معمولی از نمازجمعه ی امروز کرج. 22 مرداد 95:

  • قران در نهج البلاغه:
باید به قران عمل کرد.
قران عامل اتحاد و از بین برنده ی کدورت هاست.
  • قرائت سوره مبارکه عصر و سلام بر ائمه
  • دقت و تدبر در مفاهیم قران از آداب قران خواندن است.
به نظر میرسد با توجه داشتن به قران خیلی از معضلات فردی و اجتماعی ما حل خواهد شد.
ما گاهی بااینکه مذهبی هستیم به بعضی کارها عادت کرده ایم و از روی عادت انجام میدهیم، مثلا اگر پزشک روزه را ممنوع کرده باشد و همه روزه بگیرند می گوییم: "من هم باید روزه بگیرم. دلم نمیاید. اگر روزه نگیرم یک جوریست." اما نسبت به امر به معروف و نهی از منکر خاموشیم! امر به معروف و نهی از منکر واجب است. یادمان باشد دشمنان ما با نماز و روزه ی ما هیچ کاری ندارند الان کشور های عربی را نگاه کنید دائم نماز می خوانند دشمن با امر به معروف و نهی از منکر ما کار دارد.... فردی را فرستادند که فقط این دو جمله را دائم در بین مسلمانان پخش کنند."عیسی به دین خود، موسی به دین خود"، "مگر من را در قبر تو میخوابانند".!..... چرا دیگران بتوانند ما را مدیریت کنند؟
مناسبت های هفته:
  • میلاد امام علی بن موسی الرضا: یک بعد از ابعاد زندگی امام علی بن موسی الرضا بعد علمی است. بعضی از ائمه فرصت داشتند که علم خدا را معرفی کنند، امیرالمومنین علیه السلام، امام باقر علیه السلام، امام صادق علیه السلام، امام رضا علیه السلام. که امام رضا به عالم آل محمد صلی الله علیه و آله نامیده شدند.
  • 23مرداد ماه روز مقاومت اسلامی است. در سال 2000 میلادی، حزب الله لبنان در برابر جنگی که برای تجزیه ی کشورهای غرب اسلام طرحی ریزی شده بود ایستاد. نام این طرح، خاورمیانه ی بزرگ بود.....الان باید همه با ایثار و مجاهدت به عرصه های مختلف وارد شوند.
  • 28کودتای مرداد ماه سال 1332 و برگرداندن آن خبیث به کشور. دولت مصدق با ساده لوحی حرکتی که برای ملی شدن صنعت نفت انجام داده بود را از بین برد و خرابش کرد. الان 63 سال از آن زمان می گذرد، آیا شما تاکنون یک حرکت درست از آمریکا دیده اید که او را دعوت می کنید؟ پیشنهاد هم ندهید چه رسد که تلاش و اصرار کنید. این برجام بهترین نمونه برای فهم بدعهدی آمریکاست. الان عده ای می خواهند القا کنند که مردم خسته شده اند و این در صورتی است که مردم بارها خلاف این را نشان داده اند و بلکه ملت از هر نوع ذلت پذیری و کرنش کردن در برابر آمریکا بیزار است و البته به تبعیت از ملت، مسئولان هم باید همین گونه باشند که البته هستند.
  • سفر دو روزه رئیس جمهور به باکو و اجلاس سران در روسیه از اتفاقات مهم است ان شاالله که آثار سیاسی، اقتصادی فرهنگی برای ایران داشته باشد. از نظر جغرافیای سیاسی منطقه قفقاز برای ما اهمیت بسیار دارد. اصل این کار خوب است اما جوانب آن باید به شدت ملاحظه شود.
  • الان اصرار دارند که بهره برداری ازمیادین به شرکت های خارجی داده بشود! ما خودمان 100 سال است داریم همین کار را می کنیم! این دست کم گرفتن نیروی خودمان است. این یک مقدار حساس به نظر می آید
  • الان دارد جلسات درس و بحثی به شکل مختلط اتفاق می افتد که از کنسرت های مختلط هم بدتر است، باید نظارت آموزش و پرورش بیشتر شود.
  • الان یک غلط کاری ای دارد صورت می گیرد و آن تقابل با رهبری است. صف آرایی در مقابل رهبری حتی در مقام سخنرانی، غلط کاری است. از صبر حزب الله حیا کنید. کشور را به دو دستگی و دوقطبی نکشید. ...
این چه حرف گزافی است که گفته می شود ما نباید به خاطر انقلاب خود را محدود کنیم؟ ...جوانان ملت ما خوب میفهمند خوب تحلیل می کنند. سینه چاک انقلاب و اسلامند. این را بدانید که اگر کج بروید حزب الله و انقلابیون نفس شما را در سینه خاموش خواهند کرد.... چرا کم کاری خودتان را به گردن انقلاب می اندازید؟ الان یک پالس می فرستند که ببنند عکس العمل مردم چگونه است و بقیه راه را همین طوری ادامه می دهند.
از انقلاب و ارزش های آن دفاع کنید.
دعا

 

  • ۹۵/۰۵/۲۲
  • اینجانب