حمید

بسم رب الشهدا و الصدیقین
....

پیوندها

نماز جمعه 19 شهریور 95

جمعه, ۹ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۴۰ ق.ظ

بسم الله الرّحمن الرّحیم
به خاطر سالگرد فاجعه ی منا، نماز جمعه ی این هفته با راهپیمایی ضد آل سعود همراه بود. اینجا بخش هایی از نمازجمعه ی 19 شهریور رو قرار دادم. این متن با دوهفته تاخیر روی وبلاگ قرار داده شده. این بخش ها به صورت جزوه نویسی نوشته شده است و لذا احتمال اندکی برداشت فردی و عدم مطابقت و خطا در آن هست.
نمازجمعه 18 شهریور 95کرج
  • توصیه به اجابت و اطاعت.
  • سلام و توحید و توصیه به تقوا
  • ویژگی های احمق:
از ویژگی های احمق این است که او خود را عاقل ترین می داند.
 او دیگران را از رذایلی برحذر میدارد حال آنکه خود از آن ها حذر نمی کند.
 رفاقت با احمق دل را میمیراند، او سخن می گوید اما در گفته های او خیری نیست.
 اویی که کور را بینا می کند و پیسی را شفا میدهد و مرده را زنده می کند می گوید که من از معالجه ی احمق برنیامدم که احمق فردی است خودرای، خودخواه و همه برتری ها را برای خود می خواهد و همه جا حق را به خود نسبت می دهد.
    • مناسبت های هفته:
  • شهادت امام باقر علیه السلام:
 در آن زمان در هر گوشه ای از جغرافیای اسلام انقلابی رخ میداد. در مدت 19 سال 5 خلیفه عوض شد و مردم به شدت از این خلفا بدشان می آمد.
در زمان ایشان، عمربن عبدالعزیز ضربه ی کاری بر پیکر بنی امیه وارد کرد.
شرایط به گونه ای بود که فرصت برای نهضت علمی امام محمد باقر علیه السلام آماده بود.
کار خردمندانه ی عبدالعزیز در برداشتن بدعت شوم عدم نقل و تدوین حدیث بود و مردم را به جمع آوری ترغیب می کرد.
 با این همه زندگی بر امام سخت بود و آنان این شاهد وقایع کربلا را به شهادت رساندند.
  • نیروی دفاعی:
این خطبه با استفاده از آیه ی 60 سوره ی مبارکه انفال طراحی شده است:
"وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُمْ وَآخَرِینَ مِنْ دُونِهِمْ لا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ یَعْلَمُهُمْ وَمَا تُنْفِقُوا مِنْ شَیْءٍ فِی سَبِیلِ اللَّهِ یُوَفَّ إِلَیْکُمْ وَأَنْتُمْ لا تُظْلَمُونَ﴿٦٠﴾"
دارند در بیان های مختلف و در مطالب گوناگون حرف از کنارگذاشتن نیروی دفاعی می زنند.! مجهز بودن به سلاح های روز جزء دستورات دین است. تا جایی که توان دارید (سیاسی، نظامی،...)برای دفاع تجهیز باشید.
 ولو شده محاسن خود را رنگ کنید که دشمن به خوف بیفتد. به هراس فتادن دشمن یک قاعده و یک دستور اسلامی است. آن گاه عده ای می گویند باید کاری کنیم که از ما نترسند! بله. باید اقتدار داشته باشیم و در عین حال از ما نترسند اما نه اینکه اقتدار را برداریم که آنها راضی شوند.
یک زمانی در تاریخ جهان اسلام جرئت نگاه چپ انداختن به مسلمانان نبود لذا اول توان دفاع را از مسلمانان گرفتند و بعد کشور یکپارچه ی اسلامی را قطعه قطعه کردند، شیخ نشین و غیره کردند اما، انقلاب اسلامی دوباره آمد و دعوت به وحدت کرد. لذا با آن مخالفت کرده و سنگ اندازی کرده و میکنند.
برای انحراف افکار عمومی می گویند: "برجام سایه ی شوم جنگ را از سر ما برداشت"!
در ادامه ی آیه 60  آمده است که همه ی دشمنان شما شناخته شده نیستند. اینان مشغول دشمنی اند اما شما نمی دانید اینها دشمن اند اما خدا می داند که اینها دشمن اند.
!!! شما تلاش می کنید که با اویی که دشمنی اش با شما مشخص و آشکار و بین است مراورده کنید و بنای مراورده دارید!!!
این آیه می گوید ای مسلمان! تو برای دشمنی که خودش را نشان نمیدهد برنامه داشته باش. بی خیال نباش. آن وقت شما؟! من نمیدانم! مسئولان اصلا رابطشان با قران چطور است؟
گاهی قراردادهای یک طرفه بستن باعث تضعیف قدرت می شود مثل FATF و این به مراتب از برجام بدتر است و برای کشور زیان بارتر است. قراردادهایی می بندند و به مردم مطرح نمی کنند! دوستانی که خودشان می گویند مردم باید در جریان باشند چنین می کنند.
  • یاد و خاطره ی شهدای منا بر اثر بی کفایتی آل سعود را گرامی می داریم. اینها حتی می خواستند جنازه ها را هم برنگردانند اگر نهیب رهبری نبود جنازه ها بر نمیگشت و این مصیبت هم مصیبتی بود بر مصیبت های دیگر.
  • یاد و خاطره ی شهدای محراب را گرامی میداریم.
  • در راستای تبلیغ اقتصاد ایرانی اقدامی برای برپایی  نمایشگاه لوازم التحریر ایرانی انجام داده ایم. دستگاه ها به هیچ عنوان نباید کالای غیر ایرانی را تبلیغ کنند! کالای ایرانی در مغازه ها هست اما دستگاه نباید آن را تبلیغ کند! 

  • ۹۵/۰۷/۰۹
  • اینجانب