حمید

بسم رب الشهدا و الصدیقین
....

پیوندها

نماز جمعه 23 مهر 95

جمعه, ۲۳ مهر ۱۳۹۵، ۰۴:۰۹ ب.ظ

بسم الله الرّحمن الرّحیم
این متن ها جزوه نویسی از خطبه های نمازجمعه است.
نمازجمعه 23 مهر 95
  • دین برای جزئیات زندگی هم برنامه به عنوان مثال برای عطسه کردن هم نقش قائل است. جمله ای که توصیه شده برای بعد از عطسه ی کودک گفته شود با جمله ای که برای بعد از عطسه ی بزرگسال گفته شود متفاوت است و هر کدام از این جملات نقشی مخصوص آن موقعیت را ایفا میکند.
  • قیام و امر به معروف و نهی از منکر: همه ی مصلحان در صدد حل کمبود­های اجتماعی اند. اصلاح کمبود ها، اصلاح کژی ها، اصلاح بی عدالتی ها و مهمترین اقدام برای اصلاح مقابله با طاغوت است چرا که تا طاغوت باشد اصلاح ممکن نیست. ریشه ی حرکت انبیا برانگیختن مردم است تا مردم به قسط و عدل برخیزند.
  • سوره مبارکه عصر و سلام بر ائمه
  • متقین در رفتار با دیگران هیچ فردی را کوچک و تحقیر نمیکنند. و لذا کودکان هم باید مورد تکریم قرار گیرند تا شخصیت آنها رشد کند و باید جزئیات این تکریم رعایت شود.
  • مناسبت ها:
  • امروز روز شهادت امام سجاد علیه السلام است. ایشان در حفظ دین و نشر آثار اهل بیت علیه السلام اقدام کرده اند اما علاوه بر اینها، ایشان جلواتی داشتند که همین جلوات نیز منجر به توسعه اصول دین شد از جمله آرامش و لطافت ایشان، توجهشان به حال فقرا، محبت ایشان. رفتارشان درس بوده است مثلا از مرکب پیاده می شدند و سنگ را از جاده بر میداشتند. ایشان شتری داشته اند که آمده است حتی یک بار به این شتر تازیانه نزده اند. حرکت امام حسین علیه السلام حرکت بسیار  مهمی است و حضرت زینب سلام الله و حضرت سجاد علیه السلام برای زنده نگه داشتن  و رساندن پیام عاشورا زحمت ها و محنت های بسیار کشیده اند. الان به تاسی از حرکت امام حسین حرکت هایی در نیجریه اتفاق افتاده. آنجا 14 میلیون شیعه داریم اما ارتش نیجریه با پول های آل سعود به جان شیعیان افتاده است. آل سعود یمن را هم راحت نگذاشته اما سعودی که از کمک آمریکا و اسرائیل استفاده میکند بداند که که هرگز نخواهد توانست اهداف شوم خود را پیش برد.
  • تربیت بدنی و ورزش بسیار مهم است اما سرانه ی آن در این استان کم است.
  • استحاله از درون: دشمن سرمایه گذاری سنگینی در بخش فرهنگ کرده است و تمام تلاش خود را می کند که روحیه ی انقلابی را از مردم بگیرد. سبک زندگی ایرانی را سبُک میکنند و ترویج سبک زندگی دیگری میکنند. محاورات رومزه ی ما با خطرات جدی روبرو شده است. وضعیت پوشش وضعیت سگ گردانی و گربه در آغوش گرفتن و غیره اسف بار است. اما عده ای به اسم بروز بودن و تجدد به طرز احمقانه ای بر علیه خودشان اقدام می کنند. ما الان در مرحله ی "رفع" هستیم. یعنی دیگر "دفع" به معنای بیرون کردن به خاطر مسامحات عده ای گذشته است و الان دیگر باید رفع کنیم. انقدر مسئله پیش رفته است که مقام معظم رهبری از عبارت "ولنگاری فرهنگی" استفاده کرده اند. در دیداری که در سال 94 با اعضای دولت اتفاق افتاده بود ایشان فرموده بودند رها سازی فرهنگ جایز نیست. مدیریت فرهنگ واجب است. مراقبت شود آن چه اصل است مبانی انقلاب و استقلال کشور است. رودر بایستی را کنار بگذارید. همین اخیرا تئاتری در این شهر قرار بود اجرا شود که توسط یک فرقه ی ضاله طراحی شده بود که جلویش را گرفتیم اگر شما نمیتوانید تشخیص دهید پس اهل تشخیص نیستید پس بودنتان در آن موقعیت جایز نیست. سخنی با وزیر ارشاد اینکه برادر عزیز شما که تلاش خود را کرده اید که بشود تحولی ایجاد شود اما نتوانستی کاری انجام دهی و در زمان شما اوضاع بدتر شد و ولنگاری فرهنگی بیشتر شد و رهبری و مراجع همگی اعلام نارضایتی کردند و حتی بعضی مدیران استانی هم نتوانستند ادامه دهند و خودشان غیرت کردند و استعفا دادند و کنار رفتند پس شما هم برای اینکه شرمنده شهدا و خانواده شهدا و مردم نباشید مردانه استعفا بدهید.

  • ۹۵/۰۷/۲۳
  • اینجانب